تولید محتوای اینستاگرام با این 15 ایده شما را به موفقیت می رساند

جدیدترین ایده های تولید محتوای اینستاگرام در سال 2019 به نقل از hootsuite

تولید محتوای اینستاگرام در چه صورت منجر به موفقیت کسب و کارتان می شود؟

تولید محتوای اینستاگرام بدون داشتن ایده های ناب، باعث بهتر دیده شدن برند شما نمی‌شود. اما محتوای جذاب برند شما را در معرض دید قرار داده و با هواداران صفحه شما ارتباط برقرار می‌کند. درعین حال چیزی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که دوست دارند با بقیه به اشتراک بگذارند.

برخی به تولید محتوا برای اینستاگرام نگاه ساده انگارانه ای دارند و ترجیح میدهند صرفا از طریق تبلیغات در اینستاگرام فالوورهای جدیدی را به صفحه خود بیافزایند. اما غافل از اینکه برای موفقیت در این شبکه اجتماعی صرفا تبلیغات موثر نیست و بدون داشتن محتوای جذاب علاوه بر از دست دادن فالوورهای فعلی، اثربخشی تبلیغات نیز بسیار کاهش خواهد داشت.

15 ایده خلاقانه برای تولید محتوای اینستاگرام

تولید محتوای اینستاگرام کار آسانی نیست، بخصوص وقتی این نکته را درنظر بگیریم که روزانه 95 میلیون عکس و ویدیو در این شبکه اجتماعی محبوب پست می‌شوند. خوب باید هرروز چه پست‌هایی در اینستاگرام بگذارید که فالوورهایتان را با خود درگیر کند؟

تنها پست کردن عکس یا ویدیو کافی نیست. باید خود را متمایز کرده و به مخاطبان‌تان محتوای بی‌همتا و خلاقانه‌ای ارائه دهید که نتوانند هیچ‌ جای دیگری پیدا کنند. این لیست 15 ایده خلاقانه ما برای تولید محتوا در اینستاگرام است. بخاطر داشته باشید: باید برای هر پست هدف و منظوری داشته باشید.

و اما ایده های تولید محتوا در اینستاگرام

ما به نقل از بلاگ معتبر سایت hootsuite فهرستی از 15 ایده خلاقانه و جذاب برای تولید محتوا در اینستاگرام تهیه کرده‌ایم. کوچک یا بزرگ بودن برند شما مهم نیست. هر وقت به یک جرقه الهام‌بخش برای صفحه اینستاگرامتان نیاز داشتید، به این فهرست سری بزنید.

1. طرح پرسش از هواداران

سوال پرسیدن فرصتی ایجاد می‌کند تا بتوانید از نظر و ایده‌های دنبال‌کنندگانتان درباره هر موضوعی آگاه شوید. این نظرات کاربران می‌توانند به شما کمک کنند، در آینده حتی محتوای بهتری هم تولید کنید.

2. ویدیوی آموزشی بسازید

یک برنامه بازاریابی دیجیتال، باید همیشه محتوای با ارزش و درگیرکننده برای خوانندگان و بینندگان خود فراهم می‌کند. با چرخی در اینستاگرام، حتما دیده اید ویدیوهای آموزشی (با موضوع چطور کاری را انجام دهیم) در شبکه‌های اجتماعی بسیار موفق هستند.

اینگونه محتواهای اینستاگرامی برای برندها، این فرصت را ایجاد می‌کنند تا برای هر موضوعی چند نکته ریز ارائه شود و در عین حال بواسطه ماهیت آموزشی که دارند، افراد تمایل دارند که آنرا برای دیگران بفرستند.

3. به پشت صحنه کارتان بروید

دنبال راهی عالی برای انسانی‌تر کردن برند خود هستید؟ کافی است به دنبال‌کنندگانتان نشان دهید در شرکت شما چه خبر است. با نشان‌دادن پشت صحنه به دنبال‌کنندگانتان، به آن‌ها کمک می‌کنید تا در برند شما سرمایه‌گذاری احساسی کنند.
صبر کنید، یک عکس خشک و خالی از قیافه‌های خواب‌آلود و عبوس در جلسه صبح شنبه کافی نیست. سعی کنید وجه سرگرم‌کننده محل‌ کارتان را نمایش دهید.
به اطراف محیط کارتان نگاهی بیاندازید. از خودتان بپرسید: «چطور می‌توانم این محل کار را به رخ هواداران بکشانم؟».

4. هر چه می خواهید از من بپرسید

صبر کنید، این با نظرسنجی خیلی متفاوت است. AMA مخفف Ask Me Anything یا هرچیزی می‌خواهید از من بپرسید است. در نظرسنجی گزینه ها محدود است، اما در این روش طرح سوال توسط هوادارانتان انجام می شود.

بسیار ساده است: در یک پست از دنبال‌کنندگانتان بخواهید سوالاتشان را از شما بپرسند و در بخش نظرات به آن‌ها جواب دهید. با این که دنبال‌کنندگانتان آزاد هستند هر سوالی بپرسند، خوشبختانه مجبور به پاسخ به همه سوالات آن‌ها نیستید.

5. افکار را رهبری کنید

به اشتراک گذاشتن ایده‌های رهبری فکر روشی عالی برای شناساندن برندتان به‌عنوان سرچشمه ایده‌ها و جریان‌های جدید است.  اینگونه از محتوا که به آن رهبری فکر Thought Leadership می گویند، معمولاً به‌شکل فوت‌های کوزه‌گری، ایده‌های نامتعارف یا درس‌هایی درباره یک موضوع بخصوص عرضه می‌شود. وقتی چنین محتوایی منتشر کنید، دنبال‌کنندگانتان به برند شما به‌چشم یک منبع معتبر و مناسب اطلاعات نگاه می‌کنند. این موضوع برای ایجاد درگیری با مخاطبان و اصالت برندتان عالی است.
برای مثال این متخصص بورس، معمولاً از اینستاگرام برای اشتراک‌گذاری یک درس یا نکته‌های خاص با دنبال‌کنندگانش استفاده می‌کند. با انجام این‌ کار، دنبال‌کنندگانش یاد می‌گیرند به او به‌عنوان منبع اطلاعات بازار بورس اعتماد کنند.
اگر در چنین موقعیتی برای رهبری افکار قرار ندارید، ایرادی ندارد! کماکان می‌توانید با خواندن ایده بعدی نظرات فوق‌العاده رهبران فکر را به دست مخاطبان خود برسانید.

طراحی و اجرا توسط بینابرند
مسابقه اینستاگرامی چینی زرین ایران
طراحی و اجرا توسط بینابرند
مسابقه اینستاگرامی برند لوازم خانگی گرنیه
طراحی و اجرا توسط بینابرند
مسابقه اینستاگرامی آژانس مسافرتی الی گشت
طراحی و اجرا توسط بینابرند
مسابقه اینستاگرامی ام جی پارس موتور

پنج ایده بعدی تولید محتوا در اینستاگرام

ما به نقل از بلاگ معتبر سایت hootsuite فهرستی از ایده های خلاقانه و جذاب برای تولید محتوا در اینستاگرام تهیه کرده‌ایم. سعی کردیم با مثالهای واضح و بومی کار شما را در مدیریت تولید محتوای اینستاگرام آسان کنیم.

6. با یکی از رهبران صنعت خود مصاحبه کنید

به‌اشتراک‌گذاری نظرات نخبگان و نوآوران پیشرو در زمینه کاری شما برای هواداران صفحه اینستاگرامتان بسیار مفید است. و اگر به‌دنبال فردی شناخته‌شده در حوزه فعالیت خود بروید، پست اینستاگرامی حاصل می‌تواند باعث جذب فالوورهای جدید و درگیری بیشتر مخاطبان شود.

برای انجام این کار لازم نیست شخص مورد نظر جلوی دوربین گوشی شما حاضر شود. می‌توانید تکه‌ای از پادکستی که با حضور شخص تولید شده یا بخشی از مصاحبه‌ او در یوتیوب یا آپارات را منتشر کنید.

7. روی موج جریانها سوار شوید

جریان‌‌ها و چالش‌ها راهی عالی برای تزریق کمی روح و به‌روز شدن صفحه شما هستند. از بهترین مثال‌ها در این زمینه چالش در بطری یا چالش مانکن است که موج بزرگی را در اینستاگرام به راه انداخت.

همچنین اگر جراتش را دارید، میم‌های  بانمک (منتظر یک مقاله جذاب در مورد Meme باشید) به‌اشتراک بگذارید، یا خودتان یکی درست کنید (هشتگ میم را در اینستاگرام دنبال کنید). اگر تصمیم به ساخت گرفتید، بهتر است قبلش مطمئن شوید که آیا برای وجهه برند شما خوب است یا نه. وگرنه به‌سختی شکست می‌خورید.

8. انتشار محتوای تولید‌شده توسط کاربران

یکی از روش‌های مطمئن برای درگیرکردن مخاطبان و درعین حال قدردانی از آن‌ها، انتشار محتوایی است که خودشان تولید کرده‌اند، بخصوص اگر از محصولات شما استفاده کرده باشند.

استفاده مستقیم از محتوای تولیدی کاربران در پست‌ها و درگیر شدن با فالوورها راهی ساده و فوق‌العاده برای تولید محتوا برای صفحه اینستاگرام برند شماست.

مثلا کمپین #خوشحالوشیرونارگیلیم از برند لبنی رامک یکی از نمونه های اخیر این ایده هست.

9. یک کلاژ عکس بسازید

ساخت کلاژ عکس در اینستاگرام سرگرم‌کننده است، ولی اجرای درست آن آسان نیست. در صفحه اینستاگرامتان با استفاده از پست‌های مجزا، یک تصویر بزرگ درست کنید. به‌ این کار به چشم 9 ایده پست اینستاگرامی در یک پست نگاه کنید.
برای شروع می‌توانید از اپلیکیشنی مثل این یا نرم‌افزاری مثل فوتوشاپ برای برش یک تصویر بزرگ به تصاویر متعدد استفاده کنید.

10. از هشتگهای روزانه استفاده کنید

هشتگ‌های روزانه از جمله هشتگ‌هایی هستند که به روزهای مختلف هفته اختصاص دارند و راهی فوق‌العاده برای ایجاد ارتباط با مخاطبان به‌شمار می‌روند. این هشتگ‌ها همچنین دریایی از ایده‌های تولید محتوای اینستاگرامی در اختیار شما قرار می‌دهند.
محبوب‌ترین هشتگ روزانه اینستاگرام بدون‌شک #throwbackthursday یا #TBT به‌معنی پنج‌شنبه خاطرات است. تا زمان نگارش این مقاله حدود 9.6 میلیون پست با این هشتگ در اینستاگرام وجود دارد. هربار که با استفاده از این هشتگ پست می‌گذارید، این فرصت را دارید تا بر موج این جریان سوار شده و خود را در معرض دید مخاطبان گسترده‌تری قرار دهید.
این یعنی میزان درگیری مخاطبان با محتوا را افزایش دهید، تعداد فالوورهای خود را بیشتر کنید و میزان آگاهی عمومی از برند خود را بهبود ببخشید.

با ما در مورد پروژه خود صحبت کنید

برای پایه ریزی یا گسترش کسب و کار خود در فضای آنلاین نیاز به مشاوره دارید؟

پنج ایده آخر تولید محتوا در اینستاگرام

ما به نقل از بلاگ معتبر سایت hootsuite فهرستی از ایده های خلاقانه و جذاب برای تولید محتوا در اینستاگرام تهیه کرده‌ایم. سعی کردیم با مثالهای واضح و بومی کار شما را در مدیریت تولید محتوای اینستاگرام آسان کنیم.

11. اشتباهاتتان را به اشتراک بگذارید

دنبال راه دیگری برای انسانی‌تر کردن برندتان هستید؟ انسان‌ها بدون خطا نیستند. از اعتراف به شکست‌های عجیب خجالت نکشید. نه، لازم نیست جزییات نامه یک مشتری عصبانی پس از دریافت سفارش اشتباهی را با مخاطبان به اشتراک بگذارید. به‌جای این کار، اشتباهات کوچکی که ممکن است در محل کارتان اتفاق بیافتد را نمایش دهید و سعی کنید کمی نمک به داستان اضافه کنید!

شاید مالک یک شیرینی‌پزی باشید. تصویر آن دسته از کلوچه‌هایی که زیادی در فر مانده‌ و سوخته اند را نشان دهید. یا شاید مالک یک دفتر تبلیغات و بازاریابی هستید. آن خبرنامه‌ای که اشتباه تایپی داشت و فرستادید و خیلی عصبانی‌تان کرد را نشان دهید.

هرچند، مهم‌ترین نکته این است که پس از نمایش اشتباهات، نحوه جبران آن‌ها را هم نشان دهید. تنها در این صورت می‌توانید اعتماد هوادارانتان را جلب کرده و برندتان را انسانی‌تر کنید.

12. تصاویر قبل و بعد بگذارید

عکس‌های قبل و بعد تاثیر واقعی برند شما را به هواداران صفحه اینستاگرام شما نشان می‌دهند. آنها مشاهده می‌کنند کار شما دقیقاً چطور باعث تغییر و انتفاع مشتری می‌شود، این روش برای درگیر کردن و جلب مخاطب عالی است.

این تصاویر انواع بسیاری هم دارند! می‌توانید تصویر قبل و بعد لوگوی شرکت را بگذارید و نشان‌دهید چطور در طول سال‌ها عوض شده، تصویری از دفترکار قدیم و جدید یا می‌توانید تصویری از تعداد کارمندانی که به‌مرور به تیم‌تان اضافه‌ کرده‌اید را نشان دهید.

مسلماً، اگر محصول یا خدماتی به مشتریان ارائه می‌کنید، می‌توانید آن را هم با تصاویر قبل و بعد به‌نمایش بگذارید. مثلا اگر پزشک زیبایی هستید تصویر قبل و بعد از عمل را نشان دهید، این نوع محتوا واقعاً هیچ محدودیتی ندارد.

13. از سایر شبکه های اجتماعی پست بگذارید

در این روش محتوا را از یک شبکه اجتماعی دیگر مثل یوتیوب یا توییتر گرفته و آن را در اینستاگرام می‌گذارید. مثلا اسکرین‌شاتی از یک توییت بحث برانگیز گذاشته یا عکس یا ویدیویی از یوتیوب یا فیس‌بوک مجدداً بارگذاری می‌شود. این تکنیکی رایج در بین صفحه‌های پرطرفدار اینستاگرام است.

14. لحظه کار را به تصویر بکشید

یکی از بهترین راه‌ها برای تبلیغ، نمایش کارمندانتان در حال کار است. این کار می‌تواند به هوادارانتان دیدگاهی بسیار عالی درباره چگونگی خلق محصولات و خدمات فوق‌العاده شما بدهد.

آیا مربی باشگاه هستید؟ از خودتان درحال کار با یک هنرجو عکس بگیرید. آیا مالک یک کافی‌شاپ هستید؟ از باریستای کافه درحال درست کردن یک لاته فوق‌العاده ویدیو تهیه کنید.

مثلا در این پست چینی زرین یک عکس از استادکار خود گذاشته، یا عکس دیگری که از یک ربات در کارخانه منتشر شده است.

15. یک اینفلوئنسر را در حال استفاده از محصولتان نشان دهید

یک اینفلوئنسر در حوزه کاری شما از محصولات یا خدماتتان استفاده می‌کند؟ تصاویر و ویدیوهای آن‌ها را به‌عنوان پست‌های اینستاگرامی منتشر کنید!

اجرای این ایده به‌نسبت برخی از سایر ایده‌ها کار بیشتری لازم دارد، اما استفاده از اینفلوئنسرها در بازاریابی روشی عالی برای ساختن برندتان است و یک تاثیر اجتماعی آگاهی‌محور را در پی دارد.

وقتی افرادی که جامعه مخاطب هدف شما می‌شناسند و به‌ آن‌ها اعتماد دارد از محصولات و خدمات شما استفاده کنند، به جلب افراد دیگر به سمت برند شما کمک می‌کنند. و روی این موضوع نمی‌توان قیمت گذاشت. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله ما را در مورد بازاریابی با کمک اینفلوئنسرها از دست ندهید.

برگرفته از : بلاگ hootsuite.com / مقاله What to Post on Instagram: 15 Creative and Engaging Ideas

چرا بینابرند یک انتخاب آگاهانه است؟

بینابرند با رویکرد و نگرش علمی در بازاریابی و برندینگ، افتخار دارد به عنوان یکی از مجموعه های پیشرو در بازاریابی شبکه های اجتماعی، صدها کمپین تبلیغاتی موفق در اینستاگرام برای برندها و کسب و کارهای مطرح ایرانی اجرا کرده است و از این طریق گامهای بزرگی در راستای اعتلای صنعت و تولیدات ایرانی برداشته است.

اجرای پروژه های موفق و بزرگ
دارای مجوز کانون تبلیغات مجازی
طراحی کمپین های خلاق
همکاری با چهره های محبوب
رویکرد و نگرش علمی در بازاریابی
شبکه ای از صفحات برتر اینستاگرام
ارسال یک پیام